CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 28, 2011

bercuti yang berpeluh

hurrm, mesti ampa semua ingat apa la cuti yang berpeluh ni kan. on 27th November tahun ni, aku dapat call dari ayah aku suruh balik sebab kakak ipaq aku masak sedap kat rumah. then aku decide nak bawak la kawan-kawan aku , ye la duk rumah depa tak wat papa, abes tu ajak la sekali.. depa bukan tak kenal family aku, lebih dari segalanya depa tahu! jadi kami pon bertolak dalam pukul 10 am, but aku drop depa kat perda dulu sebab aku kena mengajar sorang student chemical engineering uitm pematang pauh kat mcd. sepanjang nak ke perda tu, berpeluh- peluh ya amat. ye la, pagi sekarang tak sama macam pagi dulu-dulu, panas terik kot. berpeluh. sebab tu aku buh tajuk ni bercuti yang berpeluh. tapi takpa, hari ni dah p repair aircond and after checked, compressor rosak. bagai nak luluh jantung dengar harga. :'(

ok ok, lari tajuk dah tu.. so lepas drop depa kat betul-betul main door jusco perda, aku bergerak la ke uitm, fetch budak tu and teros mengajar. mula-mula tu rasa takut jugak nak ajaqq, takut terlupa. and alhamdulillah, ilmu masih ingat and bole la bagi few tips kat dia. so mulai dari harini, contract aku mengajar budak tu setiap hari ahad. fuhhhh!!! dasyat, setiap minggu makan mcd, mampoih la tak muat baju pengantin nanti.. opppssss!!~

so lepas mengajar, aku p shopping sat. ohh god! aku beli kasut Marie Claire yang ada sale, half price. kunun-kunun nak looking other kasut la , tapi tak leh..memang berkenan sangat ,beli teros bayar dan balik rumah kak ipaqq ku. smpai sana lebih kurang pukul 4 pm, terus we all makan. mee cina, mee celur and sup dia penuh sayur-sayur. sedap gila la sebab aku memang peminat setia sayur taw! sebab aku minat sangat, aku tibai dua pinggan ye rakan-rakan. jangan amalkan selalu howkeeyyyy! lepas tu ada la kak ipaqq jamu aiskrim, buah dan rojak.

kebetulan pulak, di rumah sebenar, umi masak nasi lemak lemuni. apa lagi, dengar-dengar je kata daun lemuni tu bagi awek muda, balik rumah tibai lagi.. sedap! memang perut cekang gila tataw nak habaq howwkeyy. after setel semua kat rumah *oopss, mak aku bg hadiah lesung batu kot untuk di gunakan di rumah sewa*, kami decide nak p tengok wayang, cerita PUSS IN BOOTS. best gila habaqq ang! lawak.. comel. n aku puji gila kot dia punya director sebab dia sangat memahami kucing, semua kucing wat dalam tu, memang serius apa kucing realiti wat taw.. ampa pakat-pakat la tengok yaww.. 

lepas abes tengok wayang, kami menuju ke uptown perda tu, jalan-jalan sebab ada kawan aku nak jumpa kat sana jap. lepak-lepak sambil minum kat kedai mamak dekat setengah jam, kami pon pulang ke villa. huiii, bersengkang mata je la sepenjang perjalanan. takut terlelap. ada pulak kat bukit tambun tu accident, lagi la cuak. fuh, penat kan perjalanan kami, dengan kereta takdak aircond. sensungguhnya memanag berlengas tataw nak habaq! 

unluckily, kamera takdak memori kad, so tak leh la berpicca. semua salah wani. haha.. hurm, yang penting, kami satu geng beli pencil box sama warna, sama pattern. so lepas ni bole panggil kami geng pencil box. heeee!!!~




No comments:

Post a Comment

Greetings!

Dear friends, welcome to my page.